Dla każdego coś innego

Skuter

Przed kupnem pierwszego skutera wielu przyszłych użytkowników jednośladów zadaje sobie pytanie: jaki typ silnika wybrać? Do wyboru są dwa rodzaje: silniki dwusuwowe, oznaczane 2T oraz czterosuwy oznaczane jako 4T. Każdy z nich ma inną charakterystykę i przeznaczony jest do innego rodzaju odbiorców. Każdy ma swoje wady i zalety.

Przede wszystkim należy określić swoje wymagania wobec skutera i tego czego od niego oczekujemy. Silniki dwusuwowe różnią się od czterosuwowych sposobem konstrukcji, a co za tym idzie, obie jednostki finalnie spełniają zupełnie różne wymagania. Jeśli jesteś użytkownikiem, dla którego osiągi maszyny, a także możliwości tuningu silnika stoją przed ekologią i wygodą, to silniki dwusuwowe są dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Mimo pewnych niewygód w postaci dozowania oleju bezpośrednio do paliwa, głośnego dźwięku, czy charakterystycznego zapachu spalin, taki silnik daje wiele frajdy użytkownikowi.

Silniki czterosuwowe dla ceniących sobie wygodę

Silniki czterosuwowe mają budowę taką, jaką silniki samochodowe. Są tylko zminiaturyzowane tak bardzo, jak to możliwe. Taka konstrukcja jest zdecydowanie cichsza oraz mniej paliwożerna od silników dwusuwowych. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od typu silnika, jaki wybierzemy, należy dbać o swój pojazd, regularnie go serwisując. Części takie jak wariator, hamulce czy iskrownik skuter 4T wymagają okresowych kontroli.

Jak się uchronić przed awarią?

Użytkując skuter, regularnie niestety nie uchronimy się przed awariami, jednak warto być na nie przygotowanym. Gdy awarii w długiej trasie ulegnie np. iskrownik skuter 4T, możemy sobie poradzić przy pomocy śrubokręta. Mimo iż iskrownik skuter 4T jest częścią długowieczną, warto wiedzieć, jak to zrobić. Jeśli iskrownik skuter 4T przestał działać, a nie mamy innego wyjścia i musimy uruchomić skuter, jedynym rozwiązaniem jest zablokować dzwon sprzęgła śrubokrętem. Pamiętaj jednak, że jest to rozwiązanie ostateczne, bowiem nie jest w pełni bezpieczne dla naszego jednośladu.

Written by 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *