Jaki skuter wybrać dla siebie?

Skuter

To pytanie zadaje sobie wielu z nas przed zakupem pierwszego jednośladu. Wydaje nam się, że przeglądanie przeróżnych testów, opinii, ogłoszeń nie ma końca. A wbrew pozorom, gdy kupujemy sprzęt używany, odpowiedź jest prosta: zadbany.

Co to znaczy: zadbany? Taki, który przysłowiowo nie rozleci nam się za bramą sprzedającego. Warto przy zakupie zwrócić uwagę na kilka części, których żywotność jest długa i mogą nam wiele powiedzieć o realnym przebiegu skutera. Jedną z takich części jest z pewnością sprzęgło automatyczne, czyli wariator skuter, które z założenia powinno wytrzymać nawet kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Gdy sprzedający oferuje skuter z przebiegiem 10 tysięcy kilometrów, a widzimy, że wariator skuter kończy swoją żywotność powinna przynajmniej zapalić nam się lampka ostrzegawcza. Albo skuter był źle użytkowany, albo przejechał zdecydowanie więcej.

Nie każda awaria wyklucza zakup!

Podczas oględzin skutera, który zainteresował nas jako kupujących, nie warto skreślać pojazdu po zlokalizowaniu najmniejszej usterki. Wiele z nich wynika ze zbyt rzadkiego serwisowania pojazdów przez właścicieli. Niestety wielu z nich traktuje skuter niczym większy rower nie wymagający okresowych kontroli. Na szczęście wiele części zamiennych jest relatywnie tanich, przez co ich ewentualna wymiana niekoniecznie musi zrujnować nasz budżet. Takie części jak iskrownik, czy wariator skuter można bez problemu znaleźć w internecie, choćby na stronie www.rooader.pl i zamówić pod same drzwi. Pozwoli to zaoszczędzić czas, by później spożytkować go na dopieszczeniu swojego skutera.

Satysfakcja ponad wszystko

Większość użytkowników jednośladów, czy są to duże motocykle, czy małe skutery mówi o uzależnieniu od jazdy. Przysłowiowy wiatr we włosach powoduje chęć nieustannej jazdy, gdy tylko pogoda na to pozwala. Ale nie tylko jazda wciąga tak bardzo. Chyba nie ma nikogo kochającego jednoślady, który nie lubiłby przy nich majsterkować.

O ile motocykle o dużych pojemnościach to niejednokrotnie skomplikowane jednostki, o tyle skutery do 50 ccm są stosunkowo proste w budowie. Podstawowe części można demontować, a bardziej skomplikowane awarie usunąć praktycznie wszędzie przy użyciu śrubokręta, kilku kluczy i minimalnej wiedzy technicznej. Hamulce, wariator skuter, iskrownik nie są wyzwaniem dla większości posiadaczy skuterów.

Written by 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *